Genel

SEM ( Search Engine Marketing ) Nedir? 

SEM ile SEO İle Arasındaki Farklar Nelerdir?

SEM (Search Engine Marketing), web sitenizin Google, Yandex ve Yahoo gibi arama motorları üzerindeki sponsorlu listeleme ve reklamlı sonuçları kapsayan çalışmadır.

İnsanların %81’i ürün ve hizmeti  satın almadan önce, ürün veya hizmeti aramaya bir arama motorunda başlar ve tüm bu aramaların %94’ü Google’da gerçekleşir.

Bu nedenle, SEM ( Search Engine Marketing ) denilince aklınıza bir Google arama reklamı geliyor olması muhtemeldir. SEM’i kullanarak, ne harcamak istediğinize ve ödeme kriterlerinizin ne olacağına karar vererek bütçenizi özelleştirebilirsiniz.

1000 veya 1 milyon gösterim başına ödeme, tıklama başına ödeme (PPC), dönüşüm başına ödeme vb. Tıklama oranınızı ölçerek SEM kampanyanızın başarısını tespit edersiniz. Bu, reklamınızı gerçekten tıklayan kişilerin sayısının aksine, reklamınızı gören kişi sayısıdır.

SEM ve SEO arasındaki fark nedir?

Yeni başlayan pazarlamacıların SEM ve SEO‘yu karıştırması muhtemeldir.  SEM, ücretli arama reklamcılığıdır. Reklamlar oluşturuyorsunuz, hedef kitlenizi hedefliyorsunuz, bir reklam harcamasına karar veriyorsunuz ve ardından teklifinizi orada arama yapanlara sunuyorsunuz.

SEO, belirli bir arama motoru sonuç sayfasında organik trafikte ortaya çıkma sıklığını artırmak için web sitenizin içeriğinin (ve web sitesinin kendisinin) optimizasyonudur.

İkisi arasındaki en büyük fark hız olarak özetlenebilir:

  • SEM anında sonuç verir. SEO zaman alır.
  • SEO’nun herhangi bir yatırım getirisi sağlaması genellikle 3 ila 6 ay sürer.
  • SEM ise etkinleştirildikten saniyeler sonra reklamlarınızı arama yapanlara göstermeye başlar.

Farklılıklarına rağmen, bu iki pazarlama felsefesi birlikte çalışır.

Hem SEM’e hem de SEO’ya mı ihtiyacınız var.

Normal dijital pazarlama stratejinizde olduğu gibi SEM ve SEO’yu birlikte kullanırsanız en iyi sonuçları alırsınız.

Birkaç hedef anahtar kelimeniz için (SEO ile) ilk sayfada sıralamaya girdikten sonra, SEM’e  yapılan yoğun yatırıma geri adım atabilirsiniz – yalnızca birkaç yüksek performanslı anahtar kelimede reklamları elinizde tutabilirsiniz.

SEO zaman içinde daha iyi bir yatırım getirisi sunar (içeriğin “her zaman yeşil” doğası göz önüne alındığında), ancak SEM göz ardı edilemez.

Tüm web trafiğinin etkileyici bir şekilde %40’ı organik arama sonuçlarından gelirken, %28’i SEM gibi arama ağı reklamı girişimlerinden gelir.

Diji Teknoloji ile tıklama başına maliyetli (PPC) arama motoru reklamları ile yatırımınızı olumlu bir şekilde işletmenize döndürebilirsiniz. Ekibimiz, bütçenizi akılcı yöntemler ile kullanarak, hedeflerine ulaşan uygun maliyetli internet reklamlarını sizin için yönetiyor.

Diji Teknoloji İnternet varlıklarınızın ve Dijital Teknoloji varlıklarınızın güvenliğine öncelik verir. Güvenilir, kurumsal ve profesyonel bir hizmet için bizi tercih edebilir ve binlerce mutlu müşterilerimizden biri olabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu