linkedin

GLOBALNET ile GÜVENdesiniz.

DİJİTAL PAZARLAMA ve STRATEJİLERİ

DİJİTAL PAZARLAMA ve STRATEJİLERİ

E-posta, web siteleri ve IPTV gibi medya teknolojilerini kullanarak kişileri dijital ortamda hedeflemeye DİJİTAL PAZARLAMA denir. Dijital pazarlama şemsiyesi altında birçok pazarlama kanalı bulunmaktadır ve hepsi farklı hedeflere hizmet eder. Etkili bir dijital pazarlama stratejisine başlamadan önce dijital pazarlama kanallarının yeteneklerini ve arasındaki farklılıkları çok iyi bilmek gerekmektedir. Hedeflerinize giden yolda hangi pazarlama kanalının daha iyi çalışacağına karar vermek ve seçtiğiniz kanalda hangi reklam modelleri ile ilerleyeceğinizi tespit etmek stratejiniz için oldukça önemlidir.
Dijital Pazarlama Teknolojinin gelişimine paralel olarak dijital pazarlama da her geçen gün güçleniyor. Markalar da bu gücü kullanarak akıllı reklamlar sayesinde mesajlarını hedef kitleye rahatça iletebiliyor. Hızla gelişen dünyada dijital pazarlamanın gücünü kullanan markalar rakipleriyle rekabetlerinde daha avantajlı bir konuma sahip oluyor. Bu rekabeti üstün bir şekilde sürdürmek için dijital pazarlamanın güçlü yanlarını doğru ve kullanabilir seviyede bilmek ve değerlendirmek gerekiyor. Dijital pazarlama kanallarını yöneten her pazarlama uzmanının amacı, minimum maliyetle maksimum verimliliği hedefleyerek en efektif kanal yönetimini sağlamaktır.

Hız: Dijital dünyanın hızlı gelişimi, içindeki dinamiklerin de hızlı olmasını sağlıyor. Google Ads’te ya da Facebook’ta istediğiniz reklamı saniyeler içinde aktif edebilirsiniz.
Etkileşim: Web 2.0 teknolojisi ile birlikte dijital medyada hem markadan kullanıcıya hem de kullanıcıdan markaya çift yönlü olarak bilgi akışı gerçekleştirilebilirsiniz.
Hedefleme: Dijital pazarlamada hem yerel hem global ölçütte hedefleme yapabilirsiniz. Tüm kullanıcılara aynı marka mesajını vermek yerine her bir hedef kitleye özel uygun marka mesajı vermek kullanıcıların ilgisini çekecektir.
Ölçümleme: Dijital pazarlama reklamlarıyla yapılan yatırımın getirisini görmek mümkün. Gösterim, tıklama ve gerçekleşen dönüşüm sayısı gibi daha önceden belirlediğiniz performans göstergelerine göre yaptığınız reklamın başarısını rahatlıkla ölçebilirsiniz
Maliyet: Geleneksel pazarlamada yapacağınız reklamlarda yüksek bütçelerle geniş kitlelere ulaşmak yerine düşük bütçelerle hedeflediğiniz daha küçük kitlelere ulaşabilirsiniz.
Optimizasyon: Dijital pazarlama dünyasında anlık karar verip tüm stratejiyi ve yapılan yatırımın yönünü değiştirmek mümkün. Bu nedenle daha önceden belirlenen KPI’lara göre reklamların performansını anlık olarak takip etmek ve en iyi performansı sağlayan reklama yatırım yapmak şirket verimliliği açısından önemlidir.
Dijital pazarlama kanalını seçmeden önce atmanız gereken en önemli adım hedefinizi belirlemek olduğuna göre hedefinizi şu sorulara yanıt arayarak tespit edebilirsiniz:

•Yapacağınız reklam size daha çok üye mi getirecek?
• Satış mı sağlayacak? Yoksa bilinirliğinizi mi arttıracak?
• Reklamın başarısını hangi metriklerle ölçeceksiniz?
• Hangi ölçümleme araçlarını kullanacaksınız?

Hedefinizi belirledikten sonra ise size en uygun olan dijital pazarlama kanalını seçmelisiniz. Ayrıca hedef kitlenizin ilgisini çekmek için kullanacağız görseller ve metinler de başarılı bir reklam kampanyası yaratmak adına önemli rol oynayacaktır. En iyi ve verimli sonuca ulaşmak için de birçok deneme yaparak yönettiğimiz kanalı optimize etmelisiniz.

STRATEJİ
Strateji, sizi ulaşmak istediğiniz hedefe götürecek olan elinizdeki pusuladır. Uzun vadeli hedefleriniz için sorulan tüm soruların cevaplarını planladığınız stratejiye göre verebilirsiniz. Dijital pazarlamada yaptığınız tek bir kampanya ile tüm hedeflerinize ulaşamazsınız. Aynı kampanya ile hem bilinirlik elde etmeniz hem de satış gerçekleştirmeniz çok da mümkün olamayabilir. Kampanyanızın bir amacı ve söylemi olmalıdır. Bu nedenle dijital pazarlama kanallarınızda vereceğiniz tüm kararların aynı hedefe hizmet etmesi için bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Dijital stratejinizin ilk adımı, markanızın ana stratejisini iyi bilmekten geçer. Planlayacağınız strateji marka stratejinizden çok da farklı olmamalıdır. Satış hedefi olan bir marka için e-ticaret sitesi üzerinden satış; gazete, dergi gibi içerik sağlayan bir marka için de dijital ortamda tüketilen içerik sayısı önemli olacaktır. Dijital Pazarlama stratejinizi oluştururken;
1. Markanızın mevcut durumunu detaylı şekilde analiz etmelisiniz. Yapılan bu detaylı analiz sonrasında bir pazarlama hedefi belirleyerek ve o hedefe ulaşmak için atılması gereken adımları planlayarak stratejinizi oluşturabilirsiniz.
2. Planladığınız strateji markanızın her pazarlama kanalını kapsamalıdır.
3. Odağınızda, sunduğunuz ürün ya da hizmet değil; kullanıcılarınızın ihtiyaçları olması gerektiğini unutmayın.

Stratejinizi 5 adımda oluşturabilirsiniz.
1. Analiz
2. Planlama
3. Erişim
4. Dönüşüm
5.Etkileşim

Analiz
Analiz sürecinde sahip olduğunuz tüm bilgileri bir araya getirip anlamlandırmanız gerekir. İşletmenizin güçlü ve zayıf yanlarını inceleyerek objektif bir şekilde tanımlamak, vereceğiniz kararların temelini oluşturacak tır. Ayrıca içinde bulunduğunuz sektörün rekabetini ve pazar trendlerini de takip etmek oluşacak fırsatları hızlıca fark edip aksiyon almanız açısından oldukça önemlidir.
SWOT Analiz Tekniği
SWOT analizi;
Strengths (Güçlü Yönler)
Weaknesses (Zayıf Yönler)
Opportunities (Fırsatlar)
Threats (Tehditler) kelimelerinden oluşan bir analiz tekniğidir. Markanızın mevcut durum içerisinde sahip olduğu fırsatları, tehditleri, güçlü ve zayıf yanları açık ve net bir şekilde anlamanızı sağlar.

Planlama

• Specific (Özel): Hedefin herkes tarafından anlaşılabilir olması, ulaşmak istenilen başarının net olarak görülmesini sağlar.
• Measurable (Ölçülebilir): Elde edilen başarıyı en somut şekilde göstermek için hedefinizin ölçülebilir olması gerekmektedir. Başarınızı hangi metrikler ile ölçeceğinizi önceden belirlemeli ve hedefe ulaşma süreci içerisinde bu metriklerle mevcut durum sık sık takip edilmelidir.
• Achievable (Ulaşılabilir): Hedefinizin bir yandan sınırlarınızı zorlarken diğer yandan da ulaşılabilir bir noktada olması oldukça önemli. Eldeki verilerle mevcut durumu detaylıca analiz ederek mantıklı ve kabul edilebilen bir hedef belirlemelisiniz.
• Relevant (İlgili): Bu adımda seçtiğiniz hedefin işletmenin genel hedefi ile ne kadar alakalı olduğunu analiz etmeniz gerekir.
• Time (Zaman): Her hedefin ulaşılması gereken zaman sınırı vardır. Bu nedenle hedefe doğru atılan her adımda zaman planlaması en iyi şekilde yapılmalıdır.
Erişim
Planlama aşamasında mevcut durumu değerlendirdikten sonra hedef kitleye hangi pazarlama kanalları ile ulaşılması gerektiğinin kararı verilmeli. Sahip olduğunuz her bir kanalın güçlü yanlarını doğru analiz ederek, etkin bir şekilde kullanmanız gerekir.
Dönüşüm Plan aşamasında web siteniz ya da mobil uygulamanız üzerinden belirlediğiniz hedefin dönüşüm analizini bu adımda gerçekleştirebilirsiniz. İstenilen hedefe ulaşmak için hedef kitlenizle kurduğunuz iletişimden sonra ne kadar başarılı olduğunuzu, dönüşümlerinizi inceleyerek öğrenebilirsiniz.
Etkileşim
Kullanıcının sitede istenilen dönüşümü gerçekleştirmesi planlanan stratejinin başarılı olarak ilerlediğinin bir göstergesi olmakla beraber, aynı zamanda önemli bir adımdır. Çünkü hedeflenen dönüşüm gerçekleştik ten sonra marka ve kullanıcı birbirini çok daha yakından tanımaya başlar. Marka, kullanıcının ismi, cinsiyeti, adresi ve kullandığı cihaz bilgileri gibi temel bilgilere sahip olurken, kullanıcı da markanın web sitesi ya da mobil uygulamasını kullanmış olur. Bu nedenle markalar kendi süreçlerini daha önceden deneyimlemiş kullanıcıları yeni kullanıcılardan çok daha kolay web sitelerine çekebilir. Bir de bu süreçte kullanıcı hakkında sahip olunan verilerle kurduğunuz hedefleme ve iletişim stratejisi dönüşüm oranlarınızı arttırabilir. E-posta pazarlaması ve mobil bildirimler gibi kullanıcı ile birebir iletişim kurabileceğiniz pazarlama kanalları etkileşim yaratma özelinde önemli kanallardır. Böylece kişiselleştirilmiş mesajlarla hem kullanıcının markaya karşı olan bağlılığını hem de dönüşüm oranınızı arttırabilir.

Sosyal Medyada Paylaş

BLOG (HABER, DUYURU ve YAZILAR)

Ankara E-Ticaret ve E-İhracat Konferansı

Sigorta Acentelerine Özel Kurumsal E-Posta, Web Sitesi Hizmetleri

Özel Fırsatlar

Sigorta Acenteleri İçin Kurumsal E-posta Zorunluluğu

Hisar Hospital Intercontinental Bitrix24 CRM Çözümleri ve Uygulama Yazılımları Konusunda GLOBALNET’i Tercih Etti.

Bitrix24 CRM İle Dijitalleşme Sürecinizi Hızlandırın: Özel İndirim Fırsatı

Bitrix24 CRM Nedir?

SEM Nedir?

TÜMAD Madencilik Web Sitesi Yayına Alındı

Adres

TÜRKİYE : Ankara, İstanbul, Antalya, İzmir, Bursa, İzmit ve diğer illerden bize ulaşın.

Telefon

+90 532 111 66 04 | +90 850 304 99 00
+90 312 473 88 80 | +90 312 473 88 83
GLOBALNET® Bütün Hakları Saklıdır.©
GLOBAL İnternet Teknolojileri Ltd. | GLOBALNET Yazılım Tic.Ltd.Şti.