Diji TeknolojiGLOBALNETGüncelSEO

Mayıs 2021 Google SEO Kuralları Güncellemesi

Bu güncelleme Mayıs 2021’de önceliği SEO olan geliştiricilerin, içerik üreticilerinin, yazarların kısacası hepimizin hayatına girmiş olacak.

Mayıs 2021 Google SEO Kuralları Güncellemesi

Bu güncelleme alışık olduğumuz SEO standartları güncellemelerine pek benzememektedir. Öncelikleri Domain Authority (DA) veya Page Authority (PA) değerleri değil daha teknik bir güncelleme yaparak web sitelerinin sıralamalarını ona göre ölçmektir. Ana odakları; kullanıcı deneyimini arttırmak, Temel Web Hayati değerlerini (Core Web Vitals) daha sıkı bir denetimle kontrol etmek.

SEO güncellemesinin ana başlıkları;

– Core Web Vitals (Temel Web Hayati değerler)
– Mobil uyumluluk.
– Güvenli tarama
– HTTPS
– Araya giren geçiş görselleri, reklamları elimine etme.

Bu güncelleme Mayıs 2021’de önceliği SEO olan geliştiricilerin, içerik üreticilerinin, yazarların kısacası hepimizin hayatına girmiş olacak.

Core Web Vitals(Temel Web Hayati değerler)

Largest Contentful Paint (LCP):

Web sitenizin yüklenme performansını ölçer. İyi bir kullanıcı deneyimi için LCP değerinin 2,5 saniye içinde gerçekleşmesi gerekir. Ne kadar az o kadar hızlı ve bir o kadar iyi.

İlk Giriş Gecikmesi (FID – First Input Delay):

Web sitenizdeki ilk etkileşimi ölçer. İyi bir kullanıcı deneyimi sunmak için FID değerinin 100 milisaniyeden kısa olması gerekir. Sonuç olarak web sitelerimize giren kullanıcıların hemen dikkatini çekip site ile etkileşime girmelerini sağlamalıyız. “Ne kadar hızlı, o kadar iyi.” prensibini belirlememiz gerekmekte.

Cumulative Layout Shift (CLS):

Web sitenizin görsel kararlılığını ölçmektedir. Web sitelerinde kullanıcının deneyimini bozacak kaymalar olmaması gerekmektedir. Örneğin alış-veriş yaparken sepeti boşalt seçeneğine tam basacakken genel düzenin kayıp yanlışlıkla ödeme işlemi yaptığınızı düşünün. Google kendisi bunun ile ilgili çok güzel örnek bir video hazırlamıştır.

Kaynak: (https://developers.google.com/)

Mobil Uyumlu:

Web sitelerimizin içerik sayfalarımızın mobil uyumlu olması gerekmektedir.

Güvenli Tarama:

Web sitelerimizin içerinde kötü amaçlı yazılımların bulunmaması ve aynı zamanda kullanıcıları aldatıp bilgilerini ele geçirmek üzere kandırıcı bilgilerin olmaması gerekmektedir ve Google bu siteleri güvenli olmayan site olarak işaretlemektedir.

HTTPS:

Sayfalar HTTPS protokolü üzerinden GÜVENLİ bir şekilde sunulur. Son yıllarda Google https ( SSL ) bulunmayan sitelere sayfa GÜVENLİ DEĞİL uyarısı yapmaya başlamıştır ve bunu gören kullanıcılar siteyi tercih etmemektedir.

Araya Giren Geçiş Reklamları Yok:

Sayfa içeriğinin kullanıcı tarafından kolayca erişilebilir olması gerekmektedir. Örneğin bir web sitesine girdiğinizde karşınıza çıkan pop-up’lar veya okumak istediğiniz yazı için zorunlu doldurulması gereken formlar yüzünden sizin yazıyı okuyamamanız bu kategoriye girmektedir ve aynı zamanda tam sayfa çıkan ya da okumayı engelleyen reklamlar da SEO değerini düşürmektedir.

kaynak: https://developers.google.com/search/docs/guides/page-experience

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu