Genel

Türkiye’nin 5 Yıllık Ulusal Yapay Zekâ Stratejisi

Geleceğin teknolojisi hakkında stratejiler...

Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı iş birliğinde ve ilgili tüm paydaşların etkin katılımıyla hazırlanan “Ulusal Yapay Zekâ Stratejisi 2021-2025″’e ilişkin 2021/18 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi 20/08/2021 tarihli ve 31574 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

Yapay zekâ alanında ülkemizin ilk ulusal strateji belgesi olma özelliğini taşıyan Ulusal Yapay Zekâ Stratejisi (UYZS) ile Türkiye, yapay zekâ (YZ) stratejisini yayımlayan ülkeler arasında yerini almıştır.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, “2025’te yapay zekâ alanındaki istihdamın en az 50 bine ulaşmasını hedefliyoruz. Bu nedenle nitelikli insan kaynağının yetişmesi için çok önemli tedbirler belirledik” dedi.

Türkiye’nin yapay zekâ alanındaki girişimlerini desteklemeyi ve bu alandaki uluslararası iletişimi güçlendirmeyi odağına aldı. Söz konusu 6 stratejik öncelik şu şekilde oldu:

  • Yapay zekâ uzmanı yetiştirmek ve alanda istihdamı artırmak
  • Araştırma, girişimcilik ve yenilikçiliği desteklemek
  • Kaliteli veriye ve teknik altyapıya erişim
  • Sosyoekonomik uyumu hızlandıracak düzenlemeler yapmak
  • Uluslararası iş birliklerini güçlendirmek

Yapay zekâ teknolojilerinin gelişmesi

 

Yapay zekâ (AI) tarafından sağlanan bir Robotik Süreç Otomasyonu (RPA), ekonominin dijitalleşmesi içinde önemli bir alan haline geldi. Yapay zekâ güdümlü robotların ve makinelerin önümüzdeki yıllarda önemli ölçüde büyüyeceği tahmin ediliyor. Yapay zekâ destekli RPA, uygulamalarla etkileşimleri taklit ederek bir insanın normalde yapacağı işin yerini alır ve API’leri kullanan sistemlere doğrudan erişim sağlar. RPA’nın insan yürütmesine göre üstün avantajları vardır: 7/24 yürütme, sonsuz kullanım ömrü ve ölçeklenebilirliktir.

 

Yapay zekâ teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte, birçok meslek ve meslek gruplarında değişmeler söz konusu olacaktır. Bununla birlikte insan gücü azalacak ve robotlar hâkim olacaktır. Japonya’da hizmete giren robot otel, misafirlere farklı bir konaklama deneyimi sunuyor. Giriş ve çıkış işlemlerinin insansı robotlar tarafından yapıldığı otelde, müşteriler merak ettikleri konuları da yine robotlara sorarak öğreniyor. Otele gelen müşterileri ilk olarak resepsiyonda bulunan ve görüntüsü insansı robotlar karşılıyor. Pasaportunu özel ekranda taratan ve adını mikrofona söyleyen misafirler, konuştuğu tahmin edilen dilin robotlar tarafından otomatik olarak belirlenmesiyle 4 dil (İngilizce, Japonca, Korece ve Çince) konuşabilen robotlar aracılığı ile otele giriş işlemini tamamlıyor.

 

İşte geleceğin meslekleri;

Yapay Zekâ Mühendisliği

Robotik Mühendisliği

Siber Güvenlik Uzmanlığı

Oyun Geliştiricisi

Dijital Pazarlama Uzmanlığı

İşte yapay zekânın ele geçireceği meslekler;

Sigorta çalışanları

Finans analistleri

Çiftçiler

Gazeteciler

Şoförler ve pilotlar

Banka çalışanları

Kasiyerler

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu