linkedin

GLOBALNET ile GÜVENdesiniz.

KEIZEN METODU NEDİR ?

KEIZEN METODU NEDİR ?

‘’KAIZEN iyileştirme anlamına gelir. Ayrıca, kişisel yaşamda, ev yaşamında, sosyal yaşamda ve çalışma yaşamında sürekli iyileştirme anlamına gelir. Evet, “Kaizen nedir” süreci, küçük sürekli değişiklikler ve kusurların giderilmesi yoluyla, çalışan memnuniyeti ve müşteri memnuniyetinde önemli bir rol oynamaktadır. Hızlı kaizen araçları, daha iyi üretkenlik ve daha iyi sonuçlar sağlayan oldukça organize bir çalışma ortamı sağlar. İşyerine uygulandığında KAIZEN, herkesi, yöneticileri ve çalışanları kapsayan sürekli iyileştirme anlamına gelir.” Kaizen Enstitüsü Kurucusu Masaaki Imai dır.

KAIZEN davranışında yerleşik olan 5 temel KEIZEN ilkesi vardır.

Kaizen, “sürekli iyileştirme” anlamına gelen Japonca bir kelimedir. Bu, “her gün, herkesle ve her yerde daha iyisini yap” felsefesidir. Odak noktası, yalnızca yöneticiler ve yöneticiler değil, bir kuruluştaki tüm seviyelerdeki tüm çalışanlar tarafından oluşturulan mevcut iş süreçlerinde küçük, sık iyileştirmelerdir.

Kaizen felsefesi, “biz işleri böyle yaparız” ifadesine meydan okur. Mikro değişiklikler yoluyla siloları, egoları ve israfı ortadan kaldırmaya çalışır ve bunun yerine özellikle şu alanlarda verimli ve standartlaştırılmış süreçleri hedefler:

 

Kalite: ürünler, en iyi uygulamalar ve iş süreçleri.

Maliyet: malzemeler, enerji ve kaynaklar.

Teslimat: teslimat süresi ve katma değeri olmayan faaliyetler

Yönetim: eğitim, tutumlar, akış ve dokümantasyon

Güvenlik: çalışma koşulları

 

Peki, Kaizen’in 5s’i nedir?

 

Five S (5S), özellikle bir süreçteki insanlara odaklanan Kaizen’in ayrılmaz bir felsefesidir. Kaizen genellikle mal veya bilgi akışını (akış Kaizen)  veya bir iş sürecini (süreç Kaizen’i) optimize etmek için uygulanırken, 5S süreci standartlaştırılmış kurallar ve prosedürlerle çalışma kültürünü iyileştirmeye çalışır. 5S, Kaizen ile birlikte, boşa harcanan çabayı ortadan kaldırarak, işin kendisini daha kolay ve çalışanları daha üretken ve daha mutlu hale getirerek işi “insanlaştırmayı” amaçlar.

 

5S modeli, süreci sürdürmek için yapı, düzen, temizlik, standardizasyon ve disiplinli bir yaklaşımı vurgular.

İlk S – Seiri (Sırala)

Bu makaleyi okuyanların çoğu, zaman zaman kendilerini, masa üstü takvimlerini kaplayan sıcak bir kahve ve bilgisayar monitörüne yapıştırılmış çok önemli Post-It notları ve en sevdiğiniz sallanan oyuncak bebekle, darmadağın masalarının üzerine yığılmış bir iş dağıyla karşı karşıya buldular. .

Bu sana benziyorsa, Seiri’yi düşün. Seiri, çalışanların çalışma alanındaki gereksiz nesneler tarafından dikkatlerinin dağılması ve üretkenliklerinin azalması önermesine dayanmaktadır. Çeşitli tamamlanma aşamalarında masanızın üzerine yığılmış çeşitli projeler yerine, “en yüksek” öncelikli proje en üstte olacak şekilde önceliğe göre klasörler halinde düzenlenir. Post-It notlarına göre işlem yapılır, dosyalanır veya atılır ve çalışma alanınız aslında içinde çalışılacak alan içerir.

Seiri sloganı: Şüphe duyduğunuzda, atın.

İkinci S – Seition (Sırayla Ayarlayın)

Seiri, sizi ve ekibinizi bir sonraki adıma hazırlar: Seiton. Seiton, nesneleri eylem için doğru yere yerleştirme sürecidir. Bir süpermarkette, Seiton, ürünler raflarda her döndürüldüğünde gerçekleşir, bu da alışveriş yapanların aksi takdirde süresi dolan ve çıkarılması ve atılması gerektiğinde daha fazla verimsizliğe yol açabilecek ürünleri almasını kolaylaştırır.

Aynı zamanda verimliliği artırmak için iş ve ilgili araçları birbirine yakın yerleştirmekle ilgilidir. Bir reklam ajansında, işi odaklandığı ortama ve o ortamda uzmanlaşan ekibe veya projenin ilgili olduğu sektöre veya müşteriye ve o sektöre veya müşteriye en aşina olan ekibe göre sıralayabilirsiniz. Buradaki fikir, doğru işi, doğru araç ve bilgilerle donatılmış doğru kişilerden önce almaktır.

 

Seition sloganı: Her şey için bir yer ve her şey yerli yerinde.

Üçüncü S – Seiso (Parlaklık)

Seiso, temiz bir işyerinin daha güvenli olduğu, daha az dikkat dağıtıcı olduğu ve temizlik eyleminin temizlenen öğelerin yakından incelenmesini gerektirdiğinden daha sıkı bir şekilde bakımının yapıldığı fikrine dayanmaktadır.

Hastane ortamlarında, yemek servisinde, konaklama endüstrisinde, bilgisayar çipi imalatında ve benzerlerinde temizlik ihtiyacı açıktır – ancak çalışma alanınızı temizlemenin doğasında var olan disiplin, ne tür bir iş yapılırsa yapılsın diğer verimliliklere iyi bir şekilde dönüşür. Temiz bir çalışma alanı şüphesiz daha düzenli, daha güvenli ve kendine ve iş arkadaşlarına saygı gösterir.

Seiso sloganı: Temizleyin ve inceleyin veya temizleyerek inceleyin.

Dördüncü S – Seiketsu (Standartlaştırılmış)

Standartlar, Kaizen veya sürekli iyileştirmeye yönelik 5S yaklaşımı kullanılarak yapılan iyileştirmelerin tek seferde değil, norm haline gelmesini sağlamaya yardımcı olur. Standartlar her zaman “kitap tarafından” takip edilir. Bir işlemin optimal olduğu kanıtlandıktan sonra standart hale getirilir.

Standardizasyon, süreci baştan itibaren sürekli olarak “yeniden icat etmeniz” gerekmediği anlamına gelir. 5S yaklaşımını kullanarak ileriye dönük süreci yaratıcı bir şekilde iyileştirmek için kullanılabilecek zamandan tasarruf sağlar.

Seiketsu sloganı: Kuralları yapın, uygulayın ve uygulayın.

Beşinci S – Shitsuke (Sürdürme)

Shitsuke, yeni süreçlerin benimsendiği ve alışkanlık haline gelmesi için teşvik edildiği süreçtir. Yeni standartlaştırılmış süreçlerin sürekli uygulanmasını sağlamak için bir dereceye kadar disiplin gereklidir ve bu genellikle sık sık ölçüm ve periyodik denetimleri içerir.

Shitsuke olmadan önceki dört adımda kazanılan tüm bilgiler kaybolabilir. İyileştirmeler bir kez sağlandığında, kayıtsız olmak ve “sürekli iyileştirmenin “sürekli” kısmını unutmak kolaydır.

 

Sosyal Medyada Paylaş

BLOG (HABER, DUYURU ve YAZILAR)

Ankara E-Ticaret ve E-İhracat Konferansı

Sigorta Acentelerine Özel Kurumsal E-Posta, Web Sitesi Hizmetleri

Özel Fırsatlar

Sigorta Acenteleri İçin Kurumsal E-posta Zorunluluğu

Hisar Hospital Intercontinental Bitrix24 CRM Çözümleri ve Uygulama Yazılımları Konusunda GLOBALNET’i Tercih Etti.

Bitrix24 CRM İle Dijitalleşme Sürecinizi Hızlandırın: Özel İndirim Fırsatı

Bitrix24 CRM Nedir?

SEM Nedir?

TÜMAD Madencilik Web Sitesi Yayına Alındı

Adres

TÜRKİYE : Ankara, İstanbul, Antalya, İzmir, Bursa, İzmit ve diğer illerden bize ulaşın.

Telefon

+90 532 111 66 04 | +90 850 304 99 00
+90 312 473 88 80 | +90 312 473 88 83
GLOBALNET® Bütün Hakları Saklıdır.©
GLOBAL İnternet Teknolojileri Ltd. | GLOBALNET Yazılım Tic.Ltd.Şti.