Genel

Google Trends Nedir?

Google Trends Ne İşe Yarar?

Google Trends, arama kelimelerinin ne sıklıkla aratıldığını gösteren ücretsiz bir Google servisidir.

Google Trends, belirli bir süre boyunca sitenin toplam arama hacmine göre belirli bir arama teriminin Google’ın arama motoruna ne sıklıkta girildiğini gösteren bir arama eğilimleri özelliğidir. Google Trends, karşılaştırmalı anahtar kelime araştırması ve anahtar kelime arama hacminde olayla tetiklenen ani artışları keşfetmek için kullanılabilir.

Google Trends ne işe yarar?

Google da aranılan kelimelerin popülerlik düzeyini zaman periyotları seçerek bölgesel olarak da hangi bölgelerde daha çok popüler olduğunu görebilirsiniz. Seçtiğiniz anahtar kelimelerin yıllın hangi dönemlerinde daha çok aratıldığını görebilirsiniz. Google Trends, arama motoru kullanıcıları hakkında arama hacmi endeksi ve coğrafi bilgiler dahil olmak üzere anahtar kelimeyle ilgili veriler sağlar.

Örnekte 2021 Yazılım kelime grubunun Türkiye için arama istatistiğiniz ve bölgelere göre dağılımı görülmektedir.

Google Trends Nedir? Ne İşe Yarar?

Google Trends Nedir? Ne İşe Yarar?

Google Trends Nedir? Ne İşe Yarar?

Google Trends’i Kimler Kullanabilir?

 

Google Trends genellikle SEM ve SEO çalışmaları yapan kişiler tarafından sıklıkla kullanılıyor. Uygulama, sunduğu veriler ve analiz araçları sayesinde, internet üzerinden üretim ve satış yapan herkesin kullanması gereken bir servis. Genellikle marka bilinirliği çalışmalarında, kullanıcı davranışlarının zamanla değişiminin gözlenmesinde, ürünlere duyulan ilginin analizinde, online pazar araştırmalarında ve sektörel rekabet analizinde kullanılıyor.

Online satış yaparak gelir elde ettiğiniz bir e – ticaret siteniz varsa, satışlarınızı Google Trends sayesinde arttırabilirsiniz. Arama sorgularının geçmişleri hakkında bilgi veren Google Trends ile ürünlerinizi ve reklam çalışmalarınızı trendlere göre yönetip daha fazla satış yapabilirsiniz.

Bulunduğunuz şehirde satış yapan bir yerel işletmeyseniz, ülke geneli veya Dünya genelindeki trendlere bakmanıza gerek yok. Ürününüzün anahtar kelimesini Google Trends’te seçerek satış yaptığınız bölgedeki arama hacmini takip edebilirsiniz.

Google Trends yalnızca sık aranan anahtar kelimeleri değil, arama trendleri ile alakalı konuları öğrenmenize de yardımcı olur. Yakın zamanda popüler olan bir konunun hangi gün trend olduğu ve hangi ülkelerde daha sık arandığı gibi verileri içeren detaylı bir rapora erişmenizi sağlar. Google Trends servisini ne kadar detaylı kullanırsanız size o kadar faydası olacaktır.

Google uygulamaları arasında, iş alanında en çok kullanılan servislerden biri. Fakat uyarmalıyız ki, Google Trends, tüm verilerini kendi arama motoru üzerinden elde ettiği için, buradan yapılan bir çalışma farklı arama motorlarında aynı sonuçları göstermeyebilir.

 

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu