GLOBALNET Haberler

GLOBAL “İNTERNET VARLIĞI” ÇÖZÜMLERİ

İNTERNET VARLIĞI NEDİR ? ÖNEMİ ve TAMAMLAYICI UNSURLARI

İnternet ortamı bireylerin, şirketlerin, kar amacı güden gütmeyen kuruluşların dünya çapında organizasyonlar tarafından üretilen tüm faaliyetlerini, bilgilerini sergilediği, paylaşımların olduğu ve kitlelerle etkileşime geçtiği çok geniş bir iletişim ve etkileşim ortamıdır.

Her geçen gün daha bir karmaşık yapıya doğru giden bu ortamda, teknolojiler sürekli yenilendikçe aynı paralelde bilgilerin de sürekli yenilenmesi gerekmektedir. Bu hızlı değişim ve gelişime malesef bu işi yaptığını iddia eden bireyler, şahıslar, tedarikçiler dahil hemen hemen çoğu tarafından bu süreç takip edilememektedir.

Ancak, konusunda yetkin ve de uzman ve uzun vadeli stratejilerle çalışan, ayrıca bir çok servisi müşterilerine tek bir kanaldan sunabilecek kurumsal iş ortakları ile çalışılması halinde süreci yönetmek ve değişime ayak uydurmak ve internet üzerinde yenilenmek mümkün olmaktadır.

İnternetin getirmiş olduğu yüzlerce, binlerce imkandan etkin faydalanabilmek ve de verimli sonuçlar alabilmek için sürekli güncellenen politikalar ve stratejiler oluşturulmalıdır. Beraberinde yürütülecek tüm çalışmaların internetin kurallarına uygun bir yapıya getirilmesi, platform seçimleri ve internet üzerindeki tüm aktivitelerin bilgili ve bilinçli bir şekilde yürütülmesi ile arzu edilen hedefe varılabilmekte ve internetin getirdiği imkanlardan etkin bir şekilde yararlanmak mümkün olabilmektedir.

Öte yandan yanlış, bilnçsiz ve bilgisizce yürütülen çalışmaların internet üzerinde oluşturduğu negatif sonuçları ortadan kaldırmak ise bir o kadar güç ve de zahmetli bir iştir. Bunun içinde bir çok bedel ödemek durumunda kalınabilmektedir.

İnternet üzerinde var olma süreci belirlenen hedef ve stratejiler doğrultusunda bir alan adı ve akabinde bir web sitesi, blog ya da eticaret sitesi ile başlar. Sonrasında internet üzerinde bir yaşam sürecine girilir. İnternetin bütün fırsatlarından etkin bir şekilde faydalanmak arzusu varsa, bu durumda bu varlıkları yaşatmak, korumak, denetlemek ve de güçlendirmek gerekmektedir. Süreci yürütmek için de küçükten başlayan gittikçe büyüyen bir çok yatırım yapılır, ama kesinlikle bu süreç siz istemedikçe bitmez. Ayrıca bitirmeye kalksanız bile izleri kalabilir ve bu izleri de ortadan kaldırmak için uğraşabilirsiniz.

300.000.000 ‘ı aşkın web sitesi arasında var olmak ve bu varlığı sürdürebilmek. Bunu gerçekleştirebilmenin yol haritası ise doğru politika, stratejiler ve planlamalar ile bu süreci götürmeye yetenekli deneyimli iş ortağı ile yola çıkmak ve birlikte takım çalışmalarıyla yürütmek ile mümkündür. Web sitenizi bu kadar web sitesi arasından bulunabilir duruma getirmek için de sürekli analizler, çalışmalar, denetimler ve müdahaleler yapılması gerekmektedir. Bulunabilirlik aşamasına geldikten sonrasında da beklentileri karşılayacak işlevsellik, optimal yapılandırmalarla gelmiş olduğunuz konumu korumanız gerekmektedir. İnternet varlığının temel unsurlarında web sitelerin, blog, eticaret ya da sosyal medyadaki varlıkların sürekli desteklenmesi, bakımı, güncellenmesi ve sürekli bilgiyle beslenmesi yatmaktadır.

GLOBALNET olarak birey, kurum, şirket, marka ya da kar amacı gütmeyen kuruluşların internet üzerindeki varlıklarını analiz etmek, durum analizleri sonrasında tesbit edilen sorunları kalıcı bir şekilde ileriye dönük stratejiler ve düzgün altyapılar ile çözmek ve sürekli bir modelde yönetmek üzere yapılandık çalışmalarımızıda sürekli olarak bu yönde geliştirmekteyiz.

GLOBALNET olarak, internet üzerinde başlayan yaşam sürecinde kişi, kurum ve kuruluşların gereksiz harcamalarını önlemek, ileride çıkacak sorunlara karşı baştan önlemleri alacak şekilde yapılandırmak ve var olma sürecini kontrollü bir biçimde yürütmeyi ve yönetmeyi önermekteyiz.

İnternet Varlığı İle ilgili Servisler 4 Başlık Altında Yeralmaktadır.: 1. Analiz, Değerlendirme, Planlama, Projelendirme 2. Temel Servisler ve Altyapılar 3. Destekleyici Servisler 4. Opsiyonel Ürünler ve Servisler

1. Analiz, Değerlendirme, Planlama, Projelendirme

İnternet Varlıkları Tesbiti, Analizi

  • İnternet Varlıkları Tesbiti, Analizi ve Sonuç Değerlendirme Çalışması

Strateji Geliştirme, Planlama, Projelendirme Çalışmaları

  • Genel Kurumsal Tanıtım Strateji Çalışması
  • Bilişim/İnternet/Sosyal Medya Stratejilerinin ve Politikalarının Oluşturulması
  • İnternet Stratejilerinin (Kurumsallık, Güvenlik, İçerik) Hazırlanması
  • Hedeflere yönelik ihtiyaçların ve altyapıların belirlenmesi

 

2. Temel Servisler ve Altyapılar

Alan Adı, Web Site, Web Hosting ve E-Mail Servisleri

  • Nitelikli, Fonksiyonel ve Responsif Dizayna Sahip Ana Web Sitesi
  • Tutarlı, Özgün, İşe ve Konya Odaklı İçerik ve Makale Yapısı
  • Gelişmiş Özgün Görseller
  • Gelişmiş ve Özgün Video İçerik
  • Gelişmiş Profesyonel Tüm Varlıkları Yönetebilir CMS (İçerik Yönetim Sistemi) Altyapısı
  • Gelişmiş Alan Adı, Hosting ve E-Mail Servisleri Yönetim Altyapısı
  • Alan adı izleme, satınalma, yatırım
  • Alan adı blacklist denetimi
  • Website izleme, takip, bakım, destek
  • İstatistiki analizler altyapısı
  • İnternet tarayıcı uyumluluk yapısı
  • Akıllı cihazlara uyumlu site yapısı
  • DNS Servisleri ve Yönetimi

Arama Motoru Optimizasyonu (Search Engine Optimization-SEO)

  • Website SEO analizi
  • İçerik/Veri optimizasyonu
  • Anahtar kelimelerle içerik eşleştirme ve geliştirme
  • Sürekli içerik geliştirme
  • Backlink kullanımı ve desteği
  • Sosyal Medya paylaşımları
  • Arama Motorları anahtar kelimeler analizleri
  • Rehberlere, Haritalara Kayıt Servisleri

Sosyal Medya Varlıkları Destekli Tanıtım, Pazarlama (Social Media Marketing-SMM)

  • Kuruluş/Ürün/Marka/servis bazlı Sosyal Medya Sayfaları ve Hesapları
  • Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Google Plus Destek Altyapıları
  • Ülke/Bölge Bazlı Özel alternatif Sosyal Medya Ortamları
  • Etkin Hedef odaklı Takip/Takipçi ve Beğeni Organizasyon Yapısı
  • Video İçerik yönetim altyapısı

E-Bülten İle İletişim, Etkileşim Yöntemleri ve Servisleri

  • Müşterilerle iletişim ve etkileşim bağları kurma ve güçlendirme
  • Sosyal Medya entegrasyonuyla yeni müşteri ilişkileri kurma ve geliştirme
  • İş geliştirme ve faaliyet alanlarını geliştirme
  • Basın ve medya ile ilişkileri geliştirme

Odaklı Mini Siteler Geliştirme

  • İşe/Konuya/Faaliyete/Markaya Odaklı Mini Siteler Geliştirme
  • SEO Desteği ve katkısına yönelik altyapısını oluşturma
  • Sosyal Medya araçları ile ile entegre olma
  • Dikey pazarlama faaliyetleri geliştirme

Blog Yapısı Oluşturma

  • Mevcut müşteriler yanında yeni müşterileride çekecek şekilde düzenli, özel içeriklerle besleme
  • SEO Aktiviteleriyle dikey entegrasyonlar oluşturma
  • Düzenli İçerik paylaşma ve dağıtma

 

3. Destekleyici Servisler ve Uygulamalar

Internet Altyapı Güvenliği Desteği

  • Altyapı yazılımlarının sürekli güncellemesi
  • Altyapı yazılımları kaynak kodları denetimleri
  • Penetrasyon testleri
  • DOS ve DDOS önleme çözümleri
  • Güçlü şifre uygulama

Akıllı Cihazlar, Tabletler Mobil Uygulamalar Desteği

  • Sektör/Müşteri/Pazar ihtiyaçlarına karşılık gelen kolaylaştırıcı mobil uygulamalar geliştirme
  • Uygulamalara yönelik danışmanlık servisleri

Portal ve Forum Uygulamaları Desteği

  • Konu/Sektör/Müşteri/İş Ortağı Ağına özel interaktif altyapılara sahip bilgi/haber portalları geliştirme
  • Ürün ve Servisleri Destekleyici özel forumlar altyapısı oluşturma

Sosyal Medya Uygulamaları

  • Konu/Firma/Ürün/Servis e özel Facebook uygulamaları ve/veya oyunları geliştirme
  • Facebook üzerinde çekiliş, yarışma gibi özendirici ilgi çekici uygulamalar, organizasyonlar
  • Facebook iFrame sekmesi uygulamaları

İşbirliği ve İş Geliştirmeye Dayalı Çevrimiçi İş EkoSistemleri Geliştirme

  • Affiliate pazarlama ve ağ çözümleri oluşturma
  • Refere pazarlama çözümleri
  • Destekleyici kümeleme modelleri oluşturma
  • Paralel Satış çözümleri geliştirme
  • Website İçerik/Bilgi/Fikir/Proje Besleme ortamı oluşturma

Arama Motorları Pazarlama (Search Engine Marketing-SEM)

  • Tıklamalı Reklam Kampanyaları oluşturma,
  • Adwords Reklamları oluşturma

E-Ticaret, E-Mağaza

  • Komple gelişmiş özellikli eticaret, sanal mağaza ödeme ve alışveriş ortamları

Büyük Ölçekli Portal, Forum ve Eticaret Sitelerinde Yer alma, Var olma

  • Büyük ölçekli portallara kaydolma, ürün, hizmet, markaları sergileme
  • Özel forumlara katılma ve sürekli içerik ile iş/konu bazında paylaşımlara katılma, paylaşma 

 

4. Tercihe Bağlı Profesyonel Ek Ürün ve Hizmetler

Büyük Ölçekli Kaynaklara Sahip Kanalları Kullanma

  • Yeni ürün fikirler, projeler, çözümler ve tasarımlar için büyük ölçekli kanallarda yer alma ve  kampanyalar geliştirme

Büyük Ölçekli Finansal Fonlama Kanallarını Kullanma

  • Yeni ürün / hizmetler için geniş kaynaklara sahip finansal fonlama kanallarına kayıt olma, kampanya hazırlıkları yapma

Mikro Kanallar Üzerinde Var Olma ve Etkileşime Girme

  • Şirket ürün ve hizmetlerine yönelik mikro ölçekli forum ve web sitelerinde yer alma bilgi birikimlerini geliştirme ve aktarma

Çevrimiçi Marka/Kimlik Varlıklar İtibar Yönetimi (Online Reputation Management)

  • Brand name follow up on the global blog scene
  • Twitter tweet, retweet and link tracking
  • Google Alerts tracking

Internet Araştırma Servislerinden Faydalanma

  • İş Alanlarına yönelik derinlemesine araştırmalar yaptırabilecek kaynakları kullanma
  • Akademik kaynakları kullanma
  • Karşı görüşleri içeren kaynaklara erişme ve faydalanma

Internet Varlıkları Performans Ölçümleri ve Değerlemeleri

  • İnternet üzerindeki tüm varlıkların (alan adı, web siteleri, bloglar, eticaret siteleri, sosyal medya sayfaları) süreç dahilinde aralıklı olarak analizleri ve takibi
  • Hedef kitleler ve kullanıcılara yönelik analizler

Internet Varlığı Süreç Danışmanlığı

  • İnternet üzerindeki tüm varlıkların izlenmesi, değerlemesi, ilave servislerin önerilmesi, geliştirilmesine yönelik etkin süreç danışmanlığı hizmetleri

blog.globalnet.com.tr

global “internet presence” solutions

global “internet varlığı” çözümleri

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu