Dijital PazarlamaGLOBALNET Makaleler

Dijital Pazarlamanın Durumu 2016

Pazarlamacılar giderek daha karmaşık ve sürekli değişen dijital pazarlama manzaraları  ile karşı karşıya kalırlar.

2016 yılında dijital pazarlama başarısı için en önemli zorluklar ve şirketlerin bu zorlukları aşması için yürütülen,  Ascend2 ve Araştırma Ortakları Dijital Pazarlama Araştırması tamamlandı.

Çok önemli bir araştırmaya imza atan Ascend2, ‘Dijital Pazarlamanın Durumu 2016’ başlıklı çalışma için  ankete katılan araştırma ortaklarının tüm pazar segmentlerinin  ortalamasını alarak  ayrı ayrı,  özel olarak raporladı.

Ascend2  standart anket ve tescilli 3 Dakika Anketi biçimini kullanarak popüler dijital pazarlama uygulamalarının performansını belirleyen kriterleri açıkladı.

Çalışan sayısı

500’den fazla      %25
50-500 arasında    %28
50’den az          %47

Şirket Rolü

Şirket sahibi/ortağı/ CXO  %31
Yönetici/VP                %55
Non-Management             %14

İlköğretim Pazarlama Kanalı
B2B                       %66
B2C                       %16
B2B ve B2C eşit olarak    %18

Rekabet Karşılaştırması

rekabet_karsilastirmasi

Şirketlerin % 10’u uyguladıkları dijital pazarlama programlarını sınıfının en iyisi olarak tanımlarken, yaklaşık yarısı (% 49) rakiplerine göre daha konservatif “Biraz daha üstün” olarak  tanımladılar.

Katılımcılara, kendi dijital pazarlama etkinliklerini tarif etmeleri istendiğinde % 69’u dijital pazarlama etkinliği marjinal olarak artıyor cevabını verdi.

En Önemli Hedefler

Stratejik pazarlama genellikle satış çabalarının değiştirilmesi desteğine odaklanmıştır. Sonuç olarak,% 58 artan yeni nesil dijital pazarlamaya önderlik etmenin en önemli hedef olduğunu söylüyorlar.

Stratejik Başarı
stratejik_basari
On üzerinden 8’den fazla şirketin ulaşmayı hedefledikleri dijital pazarlama stratejisinde  gayet başarılı oldukların söyledi.

Çok başarılı cevabını veren katılımcıların % 69’u dijital pazarlama taktikleri yürütmek için bir “dış kaynak ve kurum içi kaynakların kombinasyonunu” kullandıklarını  söyledi.

En Önemli Engeller

en_onemli_engeller

Başarılı dijital pazarlama mali destek, taktik yeterlilik ve stratejik etkinliği gerektirir. Sonuç olarak, en önemli engeller bu şartların eksikliğidir.

Taktik Etkinliği

taktik_etkinligi

E-posta ve web siteleri daha fazla şirketlerin yarısından fazlasının tarafından kullanılan en etkili dijital pazarlama taktikleri. Bu taktikleri % 50 ile arama motoru optimizasyonu izledi.

SEO’nun rakiplerine kıyasla biraz daha üstün”,% 52 de “dijital pazarlama devleti” olduğu belirlendi.

Etkinlikler nasıl değişiyor?

etkinlikler_nasil_degisiyor

Önemli hedeflere ulaşmak için Dijital pazarlama etkinliği şirketlerin % 89’u için bir dereceye kadar artmaktadır. Etkinlik % 29’u içinse önemli ölçüde artmaktadır”.

Ankete katılanların,% 66’sı etkililik önemli ölçüde artmaktadır, dijital pazarlama taktikleri yürütmek için bir “dış kaynak veya kurum içi kaynakların kombinasyonu” kullanın dedi.

Taktiksel Zorluk

taktiksel_zorluk
Sosyal medya ve SEO en zor dijital pazarlama taktikleri olarak adlandırılmıştır. Her iki taktik için yetenekli kaynak bulunmalıdır. Katılımcıların yüzde 53’ü sosyal medyanın  rakiplerine kıyasla “Biraz daha üstün” olduğunu söyledi.

Etkinliklere Karşı Zorluklar

etkinliklere_karsi_zorluklar

Sadece e-posta ve web siteleri kullanılan en etkili taktikler değildir. Ayrıca dijital  pazarlama stratejileri de geliştirmek için düşünmeye değer taktiklerdir.

Kullanılan Taktik Kaynakları

kullanilan_taktik_kaynaklari
Şirketlerin %62’si dijital pazarlama taktiklerinin bir kısmını yada tamamı dış kaynaklardan sağlamakta.

Araştırma- Talep Bazlı Üretim

1.Hedef pazara ilgi pazarlama konularını seçin.

2.Her bir pazarlama konusu için özel bir veri segmenti seçin.

Başarılı Strateji Deneyleri
Liderlik Testleri
Kurumsal Testleri
Ajans Testleri
Diğer Anketler
Belirli Deneyler (varsa)

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu