Dijital PazarlamaGLOBALNET Makaleler

Dijital Pazarlama Nedir ve Nerelerde Kullanılır?

Dijital pazarlama, ürün ve hizmetlerin tanıtımını yapabilmek için bir markanın dijital ortamdaki pazarlama sürecidir. Tüketicilere ulaşmak için İnternet, mobil cihazlar, sosyal medya, arama motorları ve diğer kanalların kullanılmasıdır. Özellikle son dönemlerde İnternet kullanımının artması, alışveriş yapma biçimlerinin değişimi ve çevrimiçi kullanıcıların sayısının artması geleneksel pazarlama yöntemlerinin geride kalmasını sağlamıştır.

Pazarlama, hedef kitle ile doğru yerde ve doğru zamanda bağlantı kurmakla ilgilidir. Yani hedef kitlenizle onların zamanlarının çoğunu harcadıkları yerde buluşmanız gerekir. İnternet, hiç şüphesiz günümüzde kullanıcıların en fazla zaman geçirdikleri alanlardan biridir. Kaynak olarak dijital kanalları kullanan bu pazarlama yönetiminin öne çıkan platformları internet, sosyal medya ve mobil platformlardır.

Dijital pazarlamada kullanım alanları son derece geniştir. Bu pazarlama yöntemi ile başarılı olabilmek için öncelikle dijital pazarlamanın dinamiklerini anlamak gerekir.

Dijital pazarlama müşteri tabanının belirli bir kısmını hedefler ve en önemlisi etkileşimlidir. Hem müşteri geri bildirimleri hem de şirket-müşteri arasındaki iki yönlü etkileşim söz konusudur.

Şirketler İçin Dijital Pazarlama Neden Önemli?

Dijital pazarlamayı önemsemeyen ve bunun için bir bütçe ayırmayan şirketler zaman içerisinde rakiplerinin gerisinde kalacaktır. Oysaki dijital ortamda markaların varlık göstermeleri ve hedeflerini, ürünlerini en iyi biçimde temsil etmeleri çok önemlidir.

Dijital pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemlerine göre daha ekonomiktir. Dijital pazarlama kanalları sayesinde müşterilere ulaşmak, etkileşimde bulunmak, her an ulaşılabilir olmak çok kolaydır. Böylece firmalar satışları ve karlılığı artırabilmektedir.

Dijital pazarlamanın en büyük avantajlarından biri de ölçülebilir ve raporlanabilir olmasıdır.

Hem sağladığı avantajlar hem de günümüz koşulları göz önünde bulundurulduğunda dijital pazarlamanın önemi anlaşılabilir. Hedef kitlesine ulaşmak isteyen her işletme, kurum ya da kuruluş mutlaka dijital pazarlama kanallarını kullanmalıdır.

Dijital Pazarlama Nerelerde Kullanılır?

Dijital pazarlama ve geleneksel pazarlama arasındaki en önemli farklardan biri; dijital pazarlama kampanyalarının sadece dijital kanallar aracılığı ile yönetilmesidir. Bununla birlikte pazarlamacılara kampanyanın etkinliğini analiz etmek için daha fazla kontrol, araç ve veri sağlamasıdır.

Dijital varlıkları oldukça çeşitlidir;

– İnternet siteleri,

– Video içerikler,

– Sosyal medya platfotmları,

– Blog postları, ürün açıklamaları, referanslar gibi yazılı içerikler,

– İnografikler,

– Online PR çalışmaları,

-Logo, font gibi kurumsal kimlik çalışmamaları,

– Etkileşimli araçlar,

– Çevrimiçi broşür ve kaynaklar bu varlıklardan bir kaçıdır.

Dijital pazarlama uzmanları sürekli olarak müşterilere ulaşabilmenin yeni yollarını aradığı için bu liste büyümeye devam edecek gibi görünüyor.

Dijital pazarlama hassas bir konudur ve kesinlikle uzmanlık, süreklilik ve deneyim gerektirir. Siz de İnternet varlıklarınızı, ürün ve hizmetlerinizi müşterilerinize en doğru ve etkili biçimde ulaştırmak istiyorsanız GLOBALNET ile iletişime geçebilirsiniz. Dijital pazarlama Ankara firmaları arasında yer alan GLOBALNET ülkenin her yerinden müşterilerine hizmet sunmaya devam etmektedir.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu