Dijital PazarlamaGLOBALNET Makaleler

Dijital Medyada Kriz Yönetimi Nedir?

Dijital yaşamın bizi sarmaladığı şu son günlerde dijital kriz yönetimi, en önem verilen konularından biri olmaya devam ediyor. Geleneksel medyanın yerini artık sosyal ve dijital medyaya bıraktığına şahit oluyoruz.

İletişimin dijitalleştiği bir çağda yaşıyoruz. Markalar, işletmeler, kurum ve kuruluşlar için dijital bir kimliğe sahip olmak şimdi her zamankinden daha önemli.

Markaların yapacakları reklam ya da iletinin geniş kitlelere ulaşmasını ve kitlelerle etkileşimde bulunmasını sağlayan en etkili yollardan biri sosyal medya platformlarıdır. Sosyal medya bir markanın prestijini artırma gücüne sahip olduğu gibi, bir kriz sonucunda markanın değer kaybetmesine de yol açabilir.

Özellikle sosyal medyada yanlış ya da uygunsuz olarak yapılan herhangi bir paylaşım kullanıcıların büyük tepkisine yol açabilir. Ve maalesef bu da hafızalardan çıkmayacak kötü sonuçlara yol açabilir. İşte tam da burada devreye dijital kriz yönetimi kavramı girer.

Dijital marka iletişim süreçleri bütünsel olarak planlanmalı ve ortak bir dil üzerinden sürdürülmelidir. Dijital kanallarda markanız hakkında meydana gelebilecek herhangi bir saldırı ta da olumsuz yorumu kontrol altına alarak doğru strateji ile yönetmeniz çok önemlidir. Aksi halde bir kriz ile karşı karşıya kalabilirsiniz.

Dijital Kriz Yönetimi Nasıl Olmalı?

Online kriz yönetimi, geleneksel kriz yönetimine kıyasla çok daha zordur. Çünkü;

– Çevrimiçi platformlar iç içe geçmiş haldedir.

– Çevrimiçi ortamlarda olumsuz ileti, haber ve fikirler ışık hızında yayılabilir.

– Kontrol etmesi zordur. Olumsuz yorumların tümüne ulaşmak her zaman mümkün değildir.

– Rekabet son derece gelişmiştir. Sahip olduğunuz tüm online araçlara kötü niyetli haber kaynakları da sahiptir.

– Kriz yönetimi için gerçekleştirilen hamleler samimi olmazsa çok daha kötü biçimde sonuçlanabilir.

– Sansür uygulanmaz ve internet kullanıcıları kesinlikle şeffaflık ister.

– Sadece mesaj iletmek yeterli değildir, diyalog da başlatmak gerekir.

Dijital krizi başarılı bir biçimde yönetebilmek için;

– Krizin hangi mecrada ve nasıl başlayıp geliştiğini anlamalısınız. Krizin başladığı ve geliştiği mecranın dinamikleri, yorumlanma biçimi ve başka hangi mecralara sıçrayabileceği kriz yönetiminde size yardımcı olacaktır.

– Sahip olduğunuz tüm sosyal medya mecralarından aynı mesajı iletmeniz önemlidir.

– Elinizden geldiğince şeffaf olmanız olumsuz etkinin azalmasında önemli rol oynayacaktır.

– Kanaat önderleriyle görüşebilirsiniz.

Dijital kriz yönetimi için belirli bir ekip oluşturmak ve şirket/marka adına sadece belli kişilerin konuşması da etkili bir yöntem olacaktır.

Günümüzde maalesef pek çok marka hiç farkında olmadan kendisi için dijital bir krize neden olabiliyor. Ve markasının dijital algısını doğru biçimde yönetmeyi başaramıyor. Ancak dijital kanallarda ortaya çıkan bir kriz doğru şekilde yönetilmez ve kontrol edilmezse büyük zararlar ile sonuçlanabilir. Bundan kaçınmak için markanızla ilgili dijital gelişmeleri takip etmeli ve en önemlisi de markanız için bir kriz planı oluşturmalısınız.

Dijital varlıklarınızın güvenilir ve güncel biçimde yönetilmesi için GLOBALNET’ten destek ve danışmanlık hizmeti alabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu