Genel

2022 SEO TRENDLERİ

ARAMA MOTORU OPTİMİZASYONU (SEO)

“Seach Engine Optimization” yani “Arama Motoru Optimizasyonu” olarak bilinen SEO; web sitende bulunan sayfaların arama motorlarında üst sıralarda yer almasına katkı sağlamaktadır. Peki, 2022’de hangi SEO trendlerini göz önünde bulundurulmalı?

 Hızlı Bir Şekilde Yükselmeye Devam Eden Yapay Zekâ ( AI )

RankBrain anlamlı bir şekilde kullanıcıya sunmayı hedefleyen bir yapay zekâdır. Dolayısıyla kullanıcının ihtiyacına cevap verecek kaliteli içerik daha değerli hale gelecek diyebiliriz. Google botlarının ilk defa karşılaştığı kelime, varlık ya da ifadeleri tahmin etmeyi ve kullanıcı davranışlarını da göz önünde bulundurarak anlamlı bir şekilde kullanıcıya sunmayı hedefler. Dolayısıyla kullanıcının ihtiyacına cevap verecek kaliteli içerik daha değerli hale gelecek diyebiliriz.

Uzun Biçimli İçerik

Video popülaritesinin artmasına rağmen, yazılı içerikler hiçbir zaman yerini kaybetmiyor. Özellikle de uzun biçimli içerikler.  Uzun biçimli içerik, yaklaşık 3000 kelime veya daha uzun olan metinlerdir. Yararlı bilgi miktarı nedeniyle, uzun biçimli içeriğin kısa içerikten daha fazla trafik ve paylaşım almada etkili olduğu bilinmektedir. Uzun makalelerin okuyucu tarafından her ne kadar dikkat çekmeyeceğini düşünseniz de  SEO bakımından önemli olduğu bilinmektedir.

Geçiş İndeksleme

Google‘ın Passage Indexing adlı yeni bir algoritmayla ilgili en son duyurusunu biliyor musunuz? İlgi çekmeyen uzun biçimli içerik yazmaktan pişmanlık duyan biriyseniz, Geçiş Dizini Oluşturma sizin için değiştirici olabilir. Google’a göre artık web sayfalarını indekslerken doğal dil işleme özelliğini kullanacak ve sayfa içindeki her pasajın anlamını anlamaya çalışacak.

Bunun anlamı, makalenizde ele alınan belirli bir bölümün (pasajlar), birincil konunun enginliği içinde gömülü olsa bile, artık alakalı arama sorguları için arama sonuçlarında görünmesidir.

 Temel Web Verileri

Google, kullanıcılara daha iyi bir sayfa deneyimi sağlamak için web yöneticilerini zorluyor.

Temel olarak, Google arama sonuçlarından bir sayfayı ziyaret eden herhangi bir kullanıcının kötü sayfa deneyimi nedeniyle sayfadan çıkmamasını sağlamak içindi. Sayfa Deneyimi Algoritması bir süredir mevcut. Temel web vitals, Mayıs 2021’den buna yeni bir ek olacak.  HTTP’ler, Müdahaleci Geçiş Reklamı, Güvenli Tarama ve Mobil Uyumluluk gibi mevcut Sayfa Deneyimi sinyallerine katılacağı anlamına gelir.

Önemli Web Verileri, Google’a webdeki tek tek sayfalar tarafından sunulan kullanıcı deneyimi hakkında veri sağlayan üç temel sayfa deneyimi metriğinden oluşan bir settir.

Üç Temel Web Faktörü şunlardır:

  • En Büyük İçerikli Boya (LCP)
  • İlk Giriş Gecikmesi (FID)
  • Kümülatif Düzen Kaydırma (CIS)

Çok Kanallı Dijital Kampanyalar

Çok kanallı bir strateji ile çalışmıyorsanız, SEO çabalarınız 2022’de o kadar etkili olmayacaktır. Çünkü marka stratejinizin tüm platformlarınızda tutarlı olması gerekir. Bu, sosyal medya içeriğinizin Google reklamlarınız ve web sitesi tasarımınızla aynı vizyona sahip olması gerektiği anlamına gelir. Kullanıcılar, tüm içeriğiniz arasındaki noktaları birleştirebilmelidir.

Arama Amacına Odaklanma

2022 SEO trendi, sorgunun arama amacına ve kullanıcı davranışına her şeyden önce öncelik vereceğiniz yıldır. İnsanların arama amacı ve davranışı sürekli değişiyor. Sorularına cevap bulmak veya genel olarak bir konu hakkında bilgi edinmek için Google’a veya diğer arama motorlarına giderler.

İşletmeler, kullanıcıların ne aradığını anladığında ve onlara sorularına cevap veren içerik sağladığında, kullanıcılarla birlikte işletme de bundan faydalanır.

Markaların, markalarını veya ürün ve hizmetlerini tanıtmaktan daha fazla kitle gereksinimlerini karşılaması gerekecektir. Bu, kullanıcıları sitenize kaydolmaya zorlamamak veya sitenizde gereksiz pop-up’lar göstermemek veya onları kayıt formlarına yönlendirmemek anlamına gelir.

Mobil Uyumluluk

Mobil uyumlu ( Responsive ) bir web sitesi, yıllardır Google SEO sıralamasının temel taşı olmuştur. Ancak 2022’ye girerken, onu web siteniz için kullanmanız her zamankinden daha önemli.

Google, mobil öncelikli dizine eklemeyi 2019’da kullanıma sundu. Bu, bir web sitesinin içeriği sıralarken masaüstü sürümüne değil, bir web sitesinin mobil sürümüne bakacağı anlamına gelir. Gittikçe daha fazla internet kullanıcısı interneti yalnızca mobil cihazlarla kullandığından bu şaşırtıcı değil.

 

SEO uyumlu içerik nasıl yazılır ?

Arama Motoru Optimizasyonu ( Seach Engine Optimization ) Nedir ?

Organik Trafik Nasıl Artırılır ?

İşletmeler İçin Seo Neden Önemlidir ?

 Tüm bu soruların cevabını merak ediyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Seo uyumlu makale hizmeti almak ve web sitenizi, ürün ve hizmetlerinizi arama motorlarında görünür kılmak için GLOBALNET ile iletişime geçebilirsiniz

 

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu